Färja från Genua till Palermo

Genua Palermo-rutten går mellan Italien och Sicilien. För tillfället finns det endast ett rederi som trafikerar denna sträcka, Grandi Navi Veloci. Färjor avgår upp till 7 gånger vecka med en resetid på ca 21 timmar.

Färjetrafiken på Genua Palermo-linjen kan variera beroende på säsong. Vi rekommenderar att använda vårt bokningssystem för att få den senaste informationen.

Rederier som åker mellan Genua och Palermo

  • Grandi Navi Veloci
    • 7 avgångar per vecka 21 tim
    • Få pris

Genomsnittligt pris för Genua Palermo

Priserna som visas är vad våra kunder i snitt betalat för en enkelresa. Den vanligaste bokningen på Genua Palermo-rutten är för en bil och 2 passagerare.

Så tycker våra kunder om Färjor från Genua till Palermo

  • "Ok bra"

    Färjan var bra och personalen var trevliga och det var bra mat och druck ombord men det var väldigt gott.

    'Anonym' reste Genua Palermo med Grandi Navi Veloci på La Suprema

    Lӓs mer Läs mindre
  • "Motorcykel till Sicilien"

    Vi tog korsningen från Genua till Sicilien och skulle definitivt rekommendera detta som en väg till södra Italien . Har aldrig rest med andra än P & O innan.Boarding i Genua var effektiv och gjort på ett liknande sätt som brittiska färjor med fordon lastade i grupper och alla cyklar tillsammans . Kabin siffror är i boardingkort och nycklar samlas in från förvaltare på varje däck . Vi hade en utanför tre födelse stuga - betalat extra för att få det bästa vi kunde och så hade en dubbelsäng och en setter som var alla mycket rena och bekväma . En blick på andra mindre stugor visade att de såg fina . Fällbara stolar är också ett alternativ , men möjligen bara för dem på en budget som inte är säker på vilken kvalitet på sömn du skulle få . Båten har gott om utanför rymden flera barder , en snackbar , självbetjäning restaurang och full bordsservering a la carte- restaurang som passage var 20 timmar vi hade möjlighet att prova dem alla - alla bra . Underhållning är som du förväntar dig på en italiensk båt på italienska , men vi tillbringade en underhållande timme eller så tittar karaoke och njuta av en mycket glad semester stämning bland italienska familjer på väg söderut för deras hols . Jag misstänker att vi MIT har det bara engelska folket ombord . Efter en mycket mycket smidig passage med den bästa sömn som jag någonsin har haft på en färja som vi dockat i Palermo . Avstigning sker ett däck i taget förståeligt eftersom det blev lite av en fri för alla , men det visade sig vara bra metoder för att slå Palermo trafiken som var galet minst sagt . Allt som allt mycket bra och skulle använda igen

    'Gordon' reste Genua Palermo med Grandi Navi Veloci på Excellent

    Lӓs mer Läs mindre
  • "Inga alternativ"

    Grandi Navi och Tirrenia tagit upp vissa linjer så GNV har monopol på den här, så man har inget annat val än att göra enheten ( förutsatt att du färja med ett fordon ) rätt genom Italien över sundet och vidare in i Sicilien , en tråkig upplevelse . Således bolaget inte behöver ge något för att locka kunder , bara mosse standard resa och vanlig catering . Det jag fruktar mest är att Ciller av en hytt två , upprepar jag två timmar innan ankomst så att personalen kan komma in och förbereda hytter för återresan . Som om man inte betalar tillräckligt och som om Grandi Navi inte håva in tillräckligt från massor av bilar lastbilar och folk som reser , kan de göra detta efter dockningen . Så då måste man kvarnen runt fartyget i massorna ( och denna sista resa för mig var det inte en enda plats att vara hade - jag var tvungen att sitta på trappan ) . När jag fick vänta nästan 2 timmar att köra iväg , Gud vet vad som hände , men den här gången bara bara 45 minuter . ( Tips , det senare du kör på , desto mer sannolikt är det att vara i högre garage , B , C eller D ( till skillnad från mig i A , misstag ) och kunna komma ut förr och återuppta resan Allt som allt en deprimerande . och nedslående introduktion till en italiensk monopol utnyttjar sin ställning och sätta sina egna intressen före sina kunder . ( Min första färjan benet med DFDS inkluderar inte sådan förnedring , även om de bara gör det Newcastle till Ijmuiden rutten , och de ger bra underhållning och inte pilla dig ur din stuga och behandlar dig som den ökända ) .

    'Anonym' reste Genua Palermo med Grandi Navi Veloci på La Suprema

    Lӓs mer Läs mindre
  • "Vår semester började ombord"

    Färjan var magnifk och mer än bara en färja. Baren hade en bra atomsfär. Utsides hytt var värt sitt pris.

    'Guido' reste Genua Palermo med Grandi Navi Veloci på La Superba

    Lӓs mer Läs mindre

Guide till Genua

Genua är en hamnstad i Italien och huvudstad i regionen Ligurien, som ligger vid Medelhavet. Den gamla staden i staden förklarades som världsarv av UNESCO år 2006 och staden i allmänhet har en rik historia av konst, musik, arkitektur och gastronomi. Staden förklarades därför till Europas kulturhuvudstad 2004. Genua är också födelseplatsen för Christopher Columbus och Niccolo Paganini.

Genuas historiska centrum är en labyrint av torg och smala caruggi (typiska Genuesiska gränder), med medeltida egenskaper från 1600-talet och barocken (San Matteo torget och gamla via Aurea, nu via Garibaldi). Rester av de gamla 1700-talsmurarna är fortfarande synliga i närheten San Lorenzo katedralen, som är den mest besökta platsen för tillbedjan i Genua.

Genuas hamn är den största italienska kommersiella och industriella hamnen och en av Europas mest aktiva hamnar i Medelhavet. Färjeterminalen ligger i Calata Chiappella, mellan Ponte Assereto och Ponte Colombo. Från hamnen avgår färjorna främst till Sardinien, Sicilien, Korsika, Spanien, Tunisien och Marocko. Färjeterminalen har många våningar och är tillgänglig med rullstol. På den översta våningen finns väntrum och ett stort shoppingcenter.

Guide till Palermo

Den italienska staden Palermo ligger på ön Sicilien. Palermo ligger på nordvästra kusten och har en särskilt stor och viktig naturlig hamn, intill Monte Pellegrino. Med en typisk Medelhavet karaktär och massor av kust går Palermo tillbaka så långt som den 8: e århundradet och är idag känt för många olika saker, till exempel dess Norman byggnader, magnifika palats och livliga lokala marknader. Den historiska stadskärnan i Palermo är Quattro Canti distriktet, vilket innebär de "Four Corners". Ett antal av stadens mest imponerande sevärdheterna bor här, såsom det kungliga palatset. Också värt ett besök är katedralen Santa Maria Assunta (Cattedrale). Det är ganska överväldigande och blotta storlek och detaljer i arkitekturen måste ses i köttet för att uppskattas fullt ut. Besökare bör också se upp för den medeltida basilikan San Francesco d'Assisi, den 12: e-talet Castello della Zisa (Zisa slott) och Teatro Massimo, en nyligen restaurerade teatern erbjuder regelbundna framträdanden.

Färjor från stadens hamn avgår till Genua, Civitavecchia, Neapel och Tunisien.