Vanliga Frågor

Vår 'Frågor och svar'-databas innehåller frågor och svar på de vanligaste frågorna om att boka och resa med färja. Klicka på länkarna nedan för mer information. Om du inte hittar svar på din fråga vänligen Kontakta oss

De mest populära frågorna

  • Kan jag ändra bokningen?

    Detta beror på vilken typ av biljett du har bokat, men i de flesta fall kommer du att kunna ändra bokningen. Du kan kolla ditt bekräftelsemejl eller logga in på Mitt konto för att se om du kan ändra din bokning. Observera att en avgift kommer att tas ut för ändringar i vissa fall såvida du inte har köpt vårt gratis avbokning-skydd.

  • Kan jag avboka resan och få pengarna tillbaka?

    Detta beror på biljetten du har bokar, du kan kontrollera ditt bekräftelsemejl för information om huruvida din biljett kan återbetalas eller inte. Tänk på att om din biljett kan återbetalas och du inte har köpt en Gratis avbokningsförsäkring, kommer du att debiteras en avbokningsavgift.

  • Jag har inte fått mitt bekräftelsemail, vad ska jag göra?

    Logga in på Mitt konto, bekräfta att e-postadressen stämmer och få sedan bekräftelsemejlet skickat till dig igen om det inte hamnat i skräpposten. Om e-postadressen inte stämmer kan du uppdatera din i Mitt konto och sedan skicka bekräftelsemejlet igen. Kontakta oss så att vi kan skicka ett nytt bekräftelsemejl om du av någon anledning inte kan logga in på ditt konto eller om du inte hittar detta i ditt konto.

  • Hur hittar jag till hamnen?

    Du hittar adressen i färjehamnen i ditt bekräftelsemejl tillsammans med en länk till Google Maps för vägbeskrivning. Du kan också ta en titt på hamnens sida för mer information om hamnen och adressen. Vissa hamnar kan vara ganska stora med olika adresser för olika färjebolag, så se till att kontrollera att du har rätt adress för vår färja.

  • Vad gör jag om jag blir sen eller tror att jag kommer att missa min färja?

    Det bästa du kan göra är att ringa oss så att vi kan hjälpa dig att ta reda på om det är möjligt att byta till en annan avresa. Om du är på resande fot och våra telefonlinjer är stängda rekommenderar vi att du beger dig till hamnen för att se om färjeoperatören kan ändra din biljett.

  • Företräder ni alla färjerederier?

    Även om vi ständigt jobbar på att utöka antalet färjebolag vi samarbetar med på både inhemsk och internationell nivå så samarbetar vi för närvarande dessvärre inte med varje färjebolag i världen. Lista över operatörer vi för närvarande samarbetar med utökas ständigt så återkom gärna om det är ett visst bolag eller en viss rutt som du letar efter.

  • Kan jag få ett kvitto med moms för min färjebokning?

    Normalt sett saknar turist- och passagerarfärjebiljetter moms vilket gör att det inte är möjligt att få ett kvitto med moms för dessa. Du kan få ett kvitto med moms om du har bokat en fraktbiljett och sett till att moms har påförts. Kontakta vårt service team för fraktkunder för att få ditt kvitto, det hjälper gärna till. Du hitta vårt momsregistreringsnummer, GB238948850, längst ner i bekräftelsemejlet.

  • Var hittar jag era användarvillkor?

    Du hittar våra allmänna villkor Här.

  • Vem kontaktar jag gällande borttappad egendom på en färja?

    Du måste kontakta färjebolaget du reste med direkt. Kontakta oss så ser vi vad vi kan göra om du har några problem med att komma i kontakt med dem.

  • Min fråga är ej besvarad, vad ska jag göra?

    Du kan kontakta oss via e-post eller telefon och alla våra kontaktuppgifter finns på Kontakta oss-sidan.

  • Hur lämnar jag feedback?

    Vi vill gärna att du hör av dig till oss. Det bästa sättet att ge oss feedback är via e-post, men om du vill ringa oss hittar du kontaktuppgifter på Kontakta oss-sidan.