Stena Mersey
Traffikeras av Stena Line
Stena Mersey
Traffikeras av Stena Line
Detta fartyg drivs längre inte av Stena Line.
Stena Mersey erbjuder en rad faciliteter för att göra din resa avkopplande och bekväm. Förutom ett urval av bekväma lounger hittar du en snackbar, restaurang, biograf, lekplats en butik och ett urval av hytter.
Stena Mersey har bakvama 4 baddshytter bade insides och utsides med havsutsikt.
I mitten av fartyget finns det en bar och en restaurang med grillad mat med en fullständig meny som är öppen under både dags och kvälls avgångarna. Vegetariska alternativ och barn måltider finns också. Barista Coffee House erbjuder en mängd olika kaffe, te specialitet och välsmakande varma eller kalla snacks.
Ett brett urval av varor är tillgängliga i butiken ombord, med allt från parfym och smycken till souvenirer och konfektyr.
Det finns en bio ombord på Stena Mersey som erbjuder dig underhållning under hela resan!
Unga passagerare kommer att ha roligt och leka på Stena Mersey. Komplett med olika spel, mus hål labyrint, hängande netto bro, galna speglar och en squeezer chikanen. Barnens lekplats är alltid öppen men barn måste övervakas av en vuxen. Skötbord finns bredvid lekplats.
Alla områden på passagerardäck (däck 5) är tillgängliga för rörelsehindrade kunder. Det finns en hiss mellan Main Deck och passagerarutrymme.
Vänligen observera: Även om vi har gjort vårt bästa för att göra vår Stena Mersey guide så nogrann som möjligt, faciliteter ombord, tjänster och underhållning kan variera beroende på datum och tid på året som du reser på, faciliteter kan ändras utan en tidigare upplysning och raderier kan trafikera med andra fartyg än de som var nämda vid bokningen utan tidigare upplysning.
out of 5
0% av alla kunder rekommenderade denna färja
"Returen till Belfast"
Min fru och jag reste med Stena Line färja till Belfast förra veckan. Vi hade inte använt den vägenpåi flera år och var positivt överraskad med de förändringar som skett sedan dess. Processen för incheckning färjan var verkligen fiffig och vi var ombord med minsta möjliga krångel. Detta var en dagtid segling. Fartyget var så rent och välutrustat. Mycket bättre än tidigare år. Vår returresa var nattetid segling. Återigen var det skinande rent och vi hade en mycket välutrustad hytt. Efter ett mellanmål, hade vi en mycket god sömn och på morgonen åt vi frukost " buffé " som var utmärkt. Bra gjort. Vi ska i framtiden resa denna väg till Irland. Tack.
"Liverpool till Belfast"
Min familj och jag åkte på denna resa. Vi hade en hytt utan fönster dit och med fönster hem. Vi tyckte att det var ren och sängarna var väldigt bekväma också. Jag föredrar personligen att ha en hytt med fönster och min treåriga son tyckte det var kul att få titta ut. Det var värt att ha det när man väl åker färja. Det var även bra faliciteter ombord. Barnens underhållning var också bra med trolleri och ballonger. Lekplatsen var också ren. Cateringen var också ren och hade olika alternativ av mat. Tog 8 timmar. Kommer absolut åka med dom igen. Utan tvekan.
"Bra!"
Väldigt bekvämt. Avslappnad resa.
"Stena Line - Belfast "
Väl bra färja och var nöjd med resan. Effektiv personal. Priserna ombord bar lite väl höga men det var väl organiserat och effektivt. Bra miljö.
"Irland"
Vår hytt var bra och personalen var också bra och hjälpsamma. Faliciteterna ombord var utmärkta också. Ser fram emot att åka igen. Bokningen hade inte kunnat vara enklare också. Bra resa och bra med bokningen.
"Tillbaka igen"
Efter att ha använt färjorna till Belfast från Birkenhead flera gånger under de senaste åren har jag sett dem gå igenom olika ägare . Ändringarna i de fartyg som är trevliga , uppdateras efter så många år av att vara ganska trött och sliten . Maten är bra, kaffebar förbättrats avsevärt , besättningen vänliga . Det finns nu tillgång till internet via macs , internet-tjänsten är dock långsam och om du vill att tillhandahålla tjänsten att vara ett försäljningsargument då som verkligen måste åtgärdas , och de flesta människor är inte Mac-användare , så det skulle vara fördelaktigt för leverera ett operativsystem majoriteten av kunderna verkligen kommer att bli bekant med. Motorerna på de fartyg är också mycket högre än de brukade vara.Men förbättringarna är bra , resan var bekväm.
"Övernatt färja"
Jag och min dotter var nöjda med vår resa. Maten var god. Bra faliciteter ombrod. Servicen var bra också. Trelig personale. Vi sov i stolarna och det var bra och det hade dock varit skönt med filtar till. Rekommenderar denna färjan.
"Trevligt rum"
Personalen är vänliga och hytten är bekväm. Kommer att åka igen.
"Bra och dåligt"
Personalen var bra och även på färjan. Färjan var trevlig. Hytten var smutsig.
"Tånagel på nattduksborder"
Allting var effektivt som vanligt men vi hade nårga problem med vår hytt. Den hade inga handdukar på första reesan och när vi åkte tillbaka fanns det en tånagel på nattduksbordet. Mitt täcke som var tvättat hade blodfläckar på det.
"Ensamma till Belfast"
Färjan hade verkligen blivit mycket bättre sen jag åkte sist för 30 år sedan. Generellt var alla faliciteter bra. Det får en att bli tillfredställd för både barn och vuxna. Maten verkade ok - men det var så långa köer till maten så vi käkade inte. Personalen verkade i alla fall hjälpsamma och trevliga. De var nog underbemannade. Personalen på bildäck var trevliga och visade vart man skulle köra. Båtens renlighet verkade också bra. Vår hytt var generellt ren. Men den var lite dammig dock. Kanske man inte tänker på när man städar där varje dag. Hemmablind kanske. Hade dock varit bra om de hade tagit bort det. Färjan var i tid. Vi hade även tur med vädret. Tiden gick snabbt också. Så mycket bättre än förr när jag åkte när jag var liten. Så mycket bättre än för 30 år sedan - det går inte ens att jämnföra.
"Stena Mersey"
Överlag en väldigt bra resa.Utmärkt incheckning och påstigning. Det enda "gnäll" var att jag behövde betala 5 pund mer för en insides hytt för de var det enda som franns kvar. Den hytten var inte lika ren som min hytt på dit vägen som var en utsides hytt.
"Rekommenderas"
Vi åkte nyligen från Birkenhead till Belfast med en retur och tyckte att hela resan var bra från början till slut. Vi bokade biljetterna online och det var enkelt att checka in vid färjeläget. Vi åkte med två hundar och de sattes i en kennel där vi kunde besöka dom när vi ville och de hade en bra plats med bra luft. Färjan i sig var ren och fräsch. Personalen var trevliga ombord och även vid incheckingen. Maten var också bra. Det var en bra och enkel resa. Synd att vi aldrig bokade en hytt för de såg väldigt bekväma och trevliga ut. Det får vi göra nästa gång. En av de bästa färjorna i den irländksa areat.
"Hytten"
Generellt var hytten ren och städad. Men tvn var urfunktion både dit och tillbaka. Maten hade hög standard och personalen var väldigt hjälpsamma. Generellt är det svårt att hitta något att klaga på. Det var en bra service. Tack STENA.
"färja"
Ren, modern, bekväm och stor.
"Övernattning Belfast till Liverpool"
Utmärkt resa. Sängarna ombord var verkligen bekväma. Personalen var trevliga och hjälpsamma. Även om det inte fanns en hiss fick min mamma hjälp med sitt bagage.
"Utmärkt"
Alla falicitetet, boardningen, hytterna etc allting var bra.
"Först gången med Stena Line"
Detta var vår första erfarenhet av segling med Stena Line med övernattning. Från bokningen av resan och hantera helpdesk till när vi landstiger i Liverpool var hela processen effektivt , professionellt och med ett välkomnande leende . Även färjan var sent att lämna detta inte påverka vår fortsatta resan alls , men en orsak till försening skulle ha varit trevligt men inte extremt viktigt . Min dotter och jag var passagerare till fots och buss länk upp från markkontoretleveranstid var slät - mindre , registrering väldigt snabb och bra . Den första stuga som vi hade var mycket bra , men tyvärr toaletten blockerades dock på rapporterar detta till registreringsdisken, den förändras över var omedelbar , med massor av ursäkter och hjälpa till med att flytta vårt bagage . Nästa stuga var lika bra och hygienen var mycket bra . Maten på fartyget togs emot väl av både min dotter och jag , och kostnaden var vad jag hade förväntat mig . Den busslinje och avstigning var en smidig drift och helpdesk vid Birkenhead var mycket effektiva i att informera oss hur får man till Hamilton Square Station . Allt som allt en mycket bra erfarenhet och jag skulle gärna göra igen . Tack Stena Line ( Stena Mersey ) , ett utmärkt slut på en underbar resa med min dotter .
"Utmäkrt resa"
Från att boka resa, till boardningen och överfarten och själv resam gick så smidigt och enkelt. Tack så mycket för allting och den hjälpsamma personalen.
"Bra resa för barnen"
Jag har seglat till Nordirland från GB vid många tillfällen och har alltid undvikit denna väg som jag har tyckt att det var både för dyrt och för lång. Jo jag beslutade att prova denna rutt under påsken 2013 och hur fel var jag? För det första jämförs mycket väl i pris till de skotska och walesiska seglingar, och du spratar pengar på bränslet (jag reser från Leeds) den faktiskt fungerar billigare. Så till restid, ja vid 8 timmar mot 2 timmar för de andra vägar är det längre, men det är mycket mycket snabbare bil resa i båda ändarna. När jag kör ner det tar kanske en extra 2 timmar. Jag valde att göra resan dit och tillbaka under dagen och med 3 barn under 7 var det en uppenbarelse! Paul the entertainer var fantastisk liksom all personal ombord. Barnen åtnjöt grundligt resan, ännu mer så när de vunnit priser i påskäggjakt och färgning konkurrensen. Så från och med nu är det Stena från Liverpool till Belfast varje gång.
"Brilliant och trevligt!"
Tack så mycket. Vi är glada för vi resa med Stena Line för en fantaksisk resa från Belfast till Birkenhead. MIn vän och jag hade precis köpt våra MC och åkte tillbaka till UK. Vi fick ett meddelande via mobilen om avgångstiden vilket vi tyckte var samrt. Vi åkte på värjan utan några problem och sedan upp på däck för att slappna av. Maten var rikitgt bra och resan var bekväm. Jag kommer absolut använda mig av Stena Line igen. Tack så mycket!
"Familjeresa"
Bra resa, servicen var bra ombord. Drinkar i baren var dyra men det är väl vad du förväntar dig när det är ett lågprisbolag. Hytten var obefläckade och bekväma. Allting var bra. En mindre bra sak var att kabinen var mycket varm och det fanns inget sätt att justera den.
"Liverpool färja"
I använder Belfast Liverpool överfarten 3 eller 4 gånger per år. Jag åkte nyligen och var imponerad att de hade renoverat färjan. Maten i restauranger var också bättre. Det enda dåliga var på och avlastningen på bildäck. Färjan avr inte ens full men ändå tog det en halvtimme. Även om färjan skulle avgår kl 06.30 så avgick den istället kl 7.00. Undra varför? Annars kommer jag att åka med färjan igen.
"Hemresan"
Efter en lång resa genom England, kom jag vid terminalen trött och hungrig. Jag var mycket besviken över att se att det inte fanns några faciliteter för att ha en varm måltid i terminalen. Det fanns bara två automater. En för läsk och den andra för varma drycker. Jag beställde en burgare med ost och bacon från Barissta och fann att priserna var en riktig rip off. £ 1,95 för en mugg varmt vatten och en med en tepåse kastat in i Burger priset var en rip off, jag fick lite för £ 10! Resan själv var trevlig och jag var mest imponerad av värdet och servicen i den inbyggda restaurangen nästa morgon. För £ 8,95 fick jag en färska kokta frukost med toast och apelsinjuice. Jag kunde få så mycket te som jag ville. I nästan 40 år för att använda denna väg, detta var en mycket trevlig överraskning. Avstigning på morgonen var mycket effektiv, personalen mycket hjälpsam och trevlig. Allt som allt en mycket trevlig resa hem trots besvikelsen av Barrista Bar upplevelse!
"Bra jobbat!"
Det var en bra färja. personalen var trevliga och hytten var också bra.
"Kundservicen var felfri"
Efter att ha rest med Stena Mersey i helgen, måste jag säga att jag blev imponerad av passagerare vården. Personalen var felfri, ingenting var till mycket besvär för dem både arbetsföra och handikappade passagerare. Hytterna var obefläckade, som resten av färjan också var. Och mat av högsta standard. De kunde verkligen lära British Rail och andra järnvägsoperatörer en lektion eller två i passagerar vård. BRA GJORT STENA Mersey, jag kommer definitivt att rekommendera er till alla som frågar!
"Anledning varför vi tar färjan!"
Många gnälliga recensioner om detta fartyg! Anledningen till att vi tar denna färjan är att det är billigare i slutet av dagen. Färjan är avsett för långdistansförare så att de kan få lite sömn, så om du ska gnälla om de små sakerna så spendera mer och få en flygning.
"Bästa reklamen för Ryanair"
Jag har rest med denna linje ända sedan nordiska Merchant och hålla på att se en nedgång. Skrev till Stena och fick svar från någon med ingen produkt kunskap och dålig förståelse av historien av turnén. Det skulle förmodligen vara billigare att flyga och hyra en bil än att gå över världens dyraste hav. Räkna med en extra timme i bilen medan lastbilarna kör med färja. Privatbilister ses som en ond nödvändighet för pengarna.
"Föredrar Stena Lagan"
Jag reste på Stena Mersey den 05/08/12. Jag brukar inte vanligtvis klaga men resan var annorlunda jämfört med Stene Lagan (vilket var en trevlig resa). Det fanns tre fel med Stena Mersey. Personalen var inte så artiga. TV-signalen gick som orsakade folk att klaga. En medlem av personalen bytte kanal till en helt annan än den vi tittar på. Ett annat problem var det bullrade från köket. Maten var inte så färsk som då Stena Lagen. Jag beställde Aberdeen Angus burgare och marker, var intr så imponerad, eftersom det inte hade någon sallad. Jag hoppas att min nästa upplevelse på Stena Mersey blir bättre.