Mecklenburg Vorpommern
Traffikeras av Stena Line
Mecklenburg Vorpommern
Traffikeras av Stena Line
Trafikeras av Stena Line på Trelleborg Rostock rutten
Mecklenburg Vorpommern åker på Rostock-Trelleborg rutten, med plats för 600 passagerare och 445 fordon. Ombord hittar ni många bekvämligheter som en cafeteria, en restaurang som erbjuder kall och varm mat, taxfree-butik och en bar.
Vänligen observera: Även om vi har gjort vårt bästa för att göra vår Mecklenburg Vorpommern guide så nogrann som möjligt, faciliteter ombord, tjänster och underhållning kan variera beroende på datum och tid på året som du reser på, faciliteter kan ändras utan en tidigare upplysning och raderier kan trafikera med andra fartyg än de som var nämda vid bokningen utan tidigare upplysning.
out of 5
66% av alla kunder rekommenderade denna färja
"Rostock Trelleborg"
Det var en trevlig resa, mycket bra kundservice, utsökt mat och en trevlig restaurang och fint färjans
"flera timmar i kylan"
Det var extremt kallt i hytten, ingen regulering finnes
"nothing exeptional "
transit som förväntat på tid , trevlig personal
"Ok resa"
Båten och resan helt ok men maten onder all kritik. Kocken var helt klart less på att laga mat. Ingen kryddning alls så maten gav minnesstunder ifrån skolmaten ifrån barndomen. Kaffe o dricka serverades i pappersmuggar o allt till ett alldeles för högt pris. Middagen skapade bara dåligt humör.
"Smidigt"
Perfekt att åka på natten. Framme 6.10 och hinner långt innan värsta trafiken. Hade sovstol. Funkade men ganska kallt. Skulle behövt en tjockare filt.
"jätteroligt med resa /internet lit dåligt"
Bra jobbat
"Mycket bra "
Mycket bra
"Helt OK"
Maten ok, men var inte helt varm. Toaletter smutsiga och felaktig info om öppettider i butiken. Annars helt ok
"överfart"
Smutsigt fartyg, Begränsad information i restaurangen, Exepelvis så står det öppettider för shopen, men shoppen var öppen hela tiden och tiderna gällde restaurangen. För att se dagens mat var man tvungen att gå längst in i restaurangen för att se vad som erböds. Information som lätta hade kunnat delges passagerarna smidigare.
"Jag är inte nöjd eftersom vi på återresan anlände 23 minuter före fartygets tid och den anställde in"
Jag kommer inte att boka med ditt företag igen och jag kommer inte att råda mina vänner att boka med dig. Tack
"Väl på båt bra kaos innan "
Jag reser själv genom Europa, Sverige till Italien och bokade en kabin säng för att klara av köra genom hela Tyskland. Två dagar innan får jag ett samtal av Stena att dom överbokat och ger mig en vilostol istället. Inte så skön information inför en lång resa. Jag säger mitt missnöje men fattar att det ej var kvinnans fel. Väl framme på båten får jag fin hjälp av personalen men behöver ytterligare betala en gång för en hytt som jag redan betalat för.... tack vare strulet (som ej behövdes) fick jag bara mindre än 5 timmars sömn.
"Usel restauran men bra hytt"
En restaurang som serverar middag 19.30 - 20.45 och med 45 minuters väntan på á la carte är tragiskt.
"Alltså "
Fick inte tillgång till hytten vid incheckning i luren utanför, utan fick köa vid kundservice, det tog en vädigt onödig extra timme. WiFi bara på plan 5.
"Försenad färja"
Mycket förvånad att man inte informerar om att färjan är försenad med mer än en timma innan färjan avgår borde göras betydligt tidigare. me
"Värme... (SAKNADE) "
Jag är inte van vid åka/segla i vinterkappa vilken var kvar i bilen...
"Avbokning"
Jag bokkade av resan den 29-03-2022 i sista stund p g a en olycka på motorvägen. Fick många svar - de flesta om av någon resa i maj som jag aldrig bokat...
"bedrövligt"
jag fick inte åka på båten på grund av att det var jätte lång kö till check in jag stog i kön i 1 timme och en halv och sedan när jag kom fram så var det 2 äldre herrar som var jätte otrevliga! dom sa att det är försent att checka in och jag förklarade att jag väntat länge för att checka in, dom brydde sig inte och var jätte otrevliga, detta är inte okej,
"Cheaters"
I had to change the date (to an earlier date, in-line with the terms of my reservation ). As a reply, Stena-Line said they couldn´t offer me the same kind of cabin as my original reservation and had to charge an extra fee because of another type of cabin. The original ticket price for two persons, car and cabin was approx 140€ (I think that was a really good price!). The new kind of cabin should cost almost 100€ more, which I had to accept due to my circumstances. The new cabin was supposed to be a 2-bed cabin, handicap-adapted, and I can say - it was not. The toilet was tiny and narrow, with a threshold approx 15 cm high. Not very handicap-friendly from my point of view. The floor area between the beds was narrow. Of course, I took photos of thís "handicap-friendly" cabin, in case someone would like to argue about what the cabin looks like. It was a 4-bed with locked overhead bins. Nothing really wrong with it, exactly as I assumed the booked cabin would look like. To me, it looks like a chance to grab extra money from me. If they said it would be an administrative fee of 100€ that would have been more acceptable than serving a lie about cabin choices - and then not even delivering the kind of cabin they presented as "closest choice". Oh, BTW, this cabin had a window instead of being an inside cabin (as original booking). Problem is, the window was looking out to something like a cardeck area, and on the other side of the cardeck was something chimney-like, so it was like a 1-2 meter wide corridor, which the crew used as smoking area, talking and kicking in the walls (as it sounded). So from this window you could either look at smoking crew members, or they could look straight into the cabin. From the cabin there was no chance to see the ocean - so that should most likely not explain the extra fee (I hope). Why they mounted a window on that cabin it totally not understandable.
"Besviken"
Jag har självklart inte åkt på den bokade resan. Har försökt att boka om, trodde att jag gjort det då jag haft kontakt med Directferries men tydligen inte. Kan inte ge Stena Line några recensioner då jag inte åkt. Directferries får tyvärr de sämsta möjliga betyg av mig. Har vid ett flertal tillfällen försökt boka om. Sista mailet jag fick var ett erbjudande om att frysa bokningen för att boka på nytt datum vid ett senare tillfälle. Detta erbjudande tackade jag ja till via e-post efter det har jag inte hört något alls förrän jag fick denna förfrågan om att recensera min båtresa. Har jag lärt mig något????? Ja kommer aldrig mer att använda mig av några bokningssidor, totalt värdelöst.
"Corona, "
Väldigt tidsödande, omständigt Att boka om. Ni kunde betalat tillbaka. Nu bokade ni om biljetten till juli på fel datum Blir bron nästa gång
"Good !!!"
Very nice!!!!!
"Trelleborg Rostock"
Bekväm, punktligt, trevlig personal
"Jätte fin resa"
Rekommendera stark Directferries.
"Trevlig personal "
Trevlig resa med trevlig personal
"Stena line"
Bra färjor,rent och snyggt
"Heltperfekt"
Alt var bra !
"Dålig service och dåligt bemötande"
Urusel service och bemötande i restaurang och informationsdisk. Talar bara tyska, har bara tyska tidningar och de flesta passagerarna var från Sverige, Norge och anödra nord?iska länder. Personalen har ingen förmåga att möta turister från andra länder än Tyskland.
"Städning, finns det?"
Det är torsdag kväll. Klockan är 22.30 vi har väntat på kajen en dryg timma på att få komma ombord. Här kommer vi, två trötta vuxna som varit på resande fot sedan tidig morgon, vill bara komma i säng och sova de få timmar vi har på oss innan vi ska upp och iväg igen. Medan vi plockar upp våra andningsapparater som vi behöver för att överhuvudtaget få sova ser vi fler och fler saker som vi inte uppskattar: ena kudden ser ut som om den blivit äten på av råttor, den hade flera hål. Under spegeln finns en kontakt av något slag, den är helt trasig med sladdar utan skydd, locket ligger på bordet. I badrummet ligger en begagnad rakhyvel kvar på handdukstorken. Gångjärnen in dit är fulla med damm och smuts. Mattan i hytten ska vi bara inte tala om, den såg ut som... man ville knappt gå på den med skor ens.
"Arbete ombord på Stena Line färja från Trelleborg till Rostock."
Söndagen den 15:e september åkte vi klockan 11.00 från Trelleborg med ankomst till Rostock 17.00. Det mesta av överfarten var bra förutom att var höga ljud från blästringsarbete ombord som var väldigt störande. Vid fråga till receptionen så verkade som ingen ansvarig bland personalen visste var ljudet kom ifrån. Det hade varit lämpligt att informera passagerarna via högtalare vad det var för aktivitet som förekom ombord.
"Hemväg "
Har tidigare åkt bron men nu provade vi färjan. Jättebra!! Vila och äta gott! Åker fler gånger!
"Ok resa"
Fungerade precis som väntat. Vi saknade glas i hytten men det var säkert en tillfällig miss.
"Skitigt"
Fick byta hytt två gånger. Första hyttens toa full av piss och gick ej att spola. Ny hytt med toa full av skit och gick inte heller att spola. Tredje hytten ok men flytten mellan alternativen tog på krafterna för en av oss som var 89 år och hytterna låg på olika plan med branta trappor mellan. Vidrigt. Borde få reducerad kostnad.
"Trevlig resa"
Lugn ,skön och punktlig resa.
"Hög ljudvolym i restaurangen "
Lekrummet låg i restaurangen och det blev en otroligt hög ljudvolym. Så hög att det ringde i öronen när man lämnade lokalen. Som ett dagis. Skulle rekommendera att flytta lekrummet till någon annan del av färjan
"Stena Mecklenburg "