Skåne
Traffikeras av Stena Line
Skåne
Traffikeras av Stena Line
Trafikeras av Stena Line på Trelleborg Rostock rutten
Skåne har en kapacitet på 600 passagerare med 150 hytter för en god natts sömn och kan ta upp till 500 fordon. Ombord hittar ni faciliteter såsom ett lekrum för barnen, restauranger, barer, taxfree shopping center med mer.
Vänligen observera: Även om vi har gjort vårt bästa för att göra vår Skåne guide så nogrann som möjligt, faciliteter ombord, tjänster och underhållning kan variera beroende på datum och tid på året som du reser på, faciliteter kan ändras utan en tidigare upplysning och raderier kan trafikera med andra fartyg än de som var nämda vid bokningen utan tidigare upplysning.
out of 5
63% av alla kunder rekommenderade denna färja
"Bra men horribelt wifi"
Trevlig och tillmötesgående personal med flera komfortmöjligheter. Ett stort minus är deras WIFI som större delen av resan inte funkar.
"Resa till Rostock"
En underbar bemötande
"Vacaciones"
Muy buen servicio.
"En perfekt överfart"
Lugnt och fint på båten. Inget stort utbud av mat och annat, men helt tillräckligt för att hålla sig flytande några timmar
"Helt ok resa"
Resan gick smidigt och båten kom i tid.
"Helt OK"
Maten ok, men var inte helt varm. Toaletter smutsiga och felaktig info om öppettider i butiken. Annars helt ok
"Trevlig personal "
Härligt mottagning
"Ganska tråkig färja"
Recension
"Dåligt resa"
.
"Båtresan"
Vi är missnöjda då både restaurang och butik höll en undermålig nivå. Eftersom färjan tar ca 6 tim så är behovet större av dessa faciliteter men restaurangen var som en kantin och butik hade litet utbud. Tråkig inredning och promenad däck.
"Jag är inte nöjd eftersom vi på återresan anlände 23 minuter före fartygets tid och den anställde in"
Jag kommer inte att boka med ditt företag igen och jag kommer inte att råda mina vänner att boka med dig. Tack
"Ofräsch färd till Rostock t or"
Stinkande torr Smutsiga vilosäten
"Förlegat rederi "
Något av de äckligaste anläggning jag har varit med.
"Egocentriska människor"
Vi skulle sova i vilstolar i ett rum. Det fanns inga regler utan det var fullständig anarki. Barn fick husera fritt, vuxna människor pratade högt och brydde sig inte om att ta hänsyn till de Som behövde få sova.
"Sliten och smutsig båt"
MS Skåne är den mest slitna och smutsiga färja jag någonsin åkt med. Dagens måltid som vi förbetalt var knappt ätbar, totalt smaklös med överkokta grönsaker, vi hade gott och väl kunnat klara oss utan den måltiden.
"De va semestra resan jag har haft fick ingen hytt jag o min familj fick sitta nästan i restaurangen."
0 stjärna
"Dåligt service "
Vi hade 4 sängar men vi har inte fått de i båten och de har sagt att de har inte lediga rum . Vi har köpt biljetterna för 2 månader sedan men tyvärr aldrig mera
"Försenad färja"
Mycket förvånad att man inte informerar om att färjan är försenad med mer än en timma innan färjan avgår borde göras betydligt tidigare. me
"Mycket trevlig"
En behaglig resa med trevlig personal som gav en personlig upplevelse
"Stena Line"
Stena Line har det mest okvalificerade bemötande av ett färjerederi som jag har upplevt, Directferries är tyvärr inte bättre, går inte på tag på telefon, återkommer inte vid avbrytet samtal, har inte ordning på återköp eller ombokning, verkar vara ett enda stort strul. Det vore bra om ni reder ut min resa DFP131785401 och återkom med förklaringar. Resan Trelleborg / Rostock 2019-12-14 och återresa 2020-01-06 har inte kunnat utnyttjas varför jag väntar på återbetalning av det inbetalda beloppet med SEK 3.449,63 Kopia skickas till konsumentombudsmannen Stockholm. Mvh Axel Kaufmann
"Den är alte bra "
Jag säger den lite försenad ibland....
"Skulle få mina pengar tillbaka!!"
Fick inte åka med eftersom jag hade inte mitt pass med mig! Hursom skulle jag få tillbaka pengarna men har inte fått?? Det skulle komma in direkt till mitt konto men inget.. Så därav dåliga betyget ni får och jag väntar fotfarande på mina pengar. Annars inget ont mot Stena Line men service personalen måste bli bättre på att göra det som säger till kunder. MVH Warsame Dirie
"överfart "
Fantastisk resa
"Trevlig personal "
Trevlig resa med trevlig personal
"Stena line"
Bra färjor,rent och snyggt
"Höstresa"
Punktliga avgångar och ankomster. Restaurangen öppen innan färjan avgår. Lite "snålt" i frukostbuffén. gratis WiFI ett stort plus.
"Mestadels bra"
Allt helt ok och prisvärd biljett. Minus för maten. Många reser tidigt. Jag mfl tycker det är för sent att servera lunch kl. 13.00. Maten är okej men ingen höjdare. Nöjd överlag för övrigt.
"Överfart"
Mycket bra och bekväm resa.
"Lugn överresa"
Har rest med flera färjor över till Tyskland. Fungerar klanderfritt varje gång. För oss en transportsträcka.
"Städning, finns det?"
Det är torsdag kväll. Klockan är 22.30 vi har väntat på kajen en dryg timma på att få komma ombord. Här kommer vi, två trötta vuxna som varit på resande fot sedan tidig morgon, vill bara komma i säng och sova de få timmar vi har på oss innan vi ska upp och iväg igen. Medan vi plockar upp våra andningsapparater som vi behöver för att överhuvudtaget få sova ser vi fler och fler saker som vi inte uppskattar: ena kudden ser ut som om den blivit äten på av råttor, den hade flera hål. Under spegeln finns en kontakt av något slag, den är helt trasig med sladdar utan skydd, locket ligger på bordet. I badrummet ligger en begagnad rakhyvel kvar på handdukstorken. Gångjärnen in dit är fulla med damm och smuts. Mattan i hytten ska vi bara inte tala om, den såg ut som... man ville knappt gå på den med skor ens.
"Ok resa"
Fungerade precis som väntat. Vi saknade glas i hytten men det var säkert en tillfällig miss.
"Hög ljudvolym i restaurangen "
Lekrummet låg i restaurangen och det blev en otroligt hög ljudvolym. Så hög att det ringde i öronen när man lämnade lokalen. Som ett dagis. Skulle rekommendera att flytta lekrummet till någon annan del av färjan
"Stena Mecklenburg "
Frukosten var inte bra alls på stena mecklenburg. Den varma maten var knappt ljummet. Om jag säger så här om butiken, stena Danica har mer reklam på produkter på sin båt än vad mecklenburg hade i utbud i sin shop. Så tråkig båt har jag nog aldrig åkt med innan. Stena Skåne på hemresan var det några snäpp bättre. Varm mat trevligare personal.
"Avgaser vid avstigning "
Överfarten med färjan från Rostock till Trelleborg gick bra, inget att anmärka på där. Dock fick vi som reste utan fordon vänta till sist med att gå ibland; bilar och lastbilar körde förbi. Sammantaget tog detta 45 min extra och innebar exponering för avgaser som gjorde mig och min gravida sambo illamående. Motorfordon är ju också som smutsigast direkt efter start. Jag skulle önska att vi utan fordon blev avsläppta först, alternativt att vi fick möjlighet att gå av samtidigt som andra passagerare (vilket är så det funkar i Rostock där det finns en "trottoar" för fotgängare på landgången bredvid körfältet för fordon). /Erik och Nina
"Dyrt "
Allt ok men mycket dyrt för enkel resa 3700:- kr 🤔 Med Bill och släp
"Stena Line"
Vi är nöjda och kommer att rekommendera
"Travel with Direct Ferries"
WARNING !! Easy to book but completely useless customer service. I booked a flexi ticket to be able to cancel the return or rebook the time. We had to and two days before the return I tried to call. The customer service phone number for Sweden didnt work and the number to Britan didn answer even if calling them within office hours and several times. At last I emailed them and 72 hrs later the still havent contacted me. I managed to rebook directely with stena line for the cost of 100 Euros. I will NEVER again try to book through Direct Ferries thats for sure !! STENA LINE was awesome and helpfull, but thats NOT direct ferries !!
"Boka inte med direct Ferries. Boka direkt med rederierna!!!"
Vi köpte ny bil och skulle ändra uppgifterna på biljetten. Då fick vi en ändringsavgift på 1700 kr!!! För att bilen var 2,02 istället för någon cm under 2 meter. Det var ju ändå högt när vi körde på. Aldrig att takhöjden ens kom i närheten av bilen. Vad är det här för bluffavgifter ni hittar på. Sedan när vi ville ringa och fråga någon om detta verkligen stämmer, då finns det bara ett italienskt nummer till direct Ferries på internet. Jag ringer stena line, som inte kan hjälpa mig för att jag råkat boka genom direct Ferries. Jag får ett annat nummer av dom. Det numret är avstängt! Går direkt till en telefonsvarare. Ringer stena line igen. De lyckas inte heller telefonkontakta återförsäljaren. Alltså vad är det här???
"Sleeping podd "
Hej! Sleeping pods är superbra! Yteffektivt, enkelt och mysigt!
"Semester"
Lugnt och skönt på färjan
"Störande..."
Vilstolarna är rejält obekväma! Stolarna går att fälla för att få en mer vilande sittställning. Dock är armstöden "stålhårda" och helt omöjliga att vila armarna på. Mitt i natten ljöd ett öronbedövande larm vi två tillfällen, något som skapade obehag och ryckte upp den slumrande till full vakenhet. Besättning var förbryllad och visste inte varför det larmade!! Märkligt!!
"dålig"
mycket besviken, hytten var fylt av vatten
"dålig"
besviken
"TT Line är best"
Mina resor från Trelleborg till Rostock har jag gjorde med TT Lne på Nils Holgersson. Det var lungt och härligt. Tillbaka resan med Stena Line på M/S Skåne var inte bra. Man kunde inte kopla av i lounge, båten var rostig och gamal. På soldäcken kunde man inte heller gå. För halva var avspärrat.
"resan till prag"
Bokning på nätet är kronglig och ett problem uppstog som ordnades per telefon med trevlig och hjälpsam dam.Tyvärr har Direct Ferries gjort fel som resulterade i att vid incheckningen vid Stena Line var vår bokning inte längre giltig. Man föreslog att köpa nytt biljett och kräva återbetalning sedan. Lyckligtvis hade jag telefon nr till Direct Ferris som bekräftade min bokning och matade in i systemet nya data som relevant bookning, vilket fungerade.
"Bilsemester"
Positiv överfart. Fin hytt och sköna sängar
"Dåligt städade toaletter, mycket bra personal"
Personalen👍 Men toaletterna var inte städade luktade avfallet på toan var inte bytt när vi gick på👎
"Handikapphytt ?"
Bokade en handikapphytt för 2 personer, fick en hytt med handikapptoalett men med våningssäng. Hur tror Stenaline att man ska kunna ta sig till den övre sängen ? Fullt av rost i toaletten, i gången utanför stank det av olja. / Två rygghandikappade
"alltför okänd resmöjlighet"
Att ta nattfärjan från Trelleborg till Rostock var en positiv överraskning. En hytt att sova i och en hygglig natts sömn är bra. Jag åkte från Stockholm med X2000 till Malmö och med pågatåget vidare till Trelleborg. Jag trodde att det skulle vara komplicerat att hitta till färjan i Trelleborg och från färjan i Rostock. Det verkade fungera rätt enkelt - även om det inte skulle skada med bättre information både i Trelleborg och ombord på färjan hur det går till i Rostock för den som åker kommunalt. Förbättra den informationen så blir det ännu bättre!
"Hemresa"
Hemresa
"Nattresa utan hytt"
Vi var försent ute för att få en hytt. Vi bokade dock en vilostolsplats. De stolarna inbjuder inte direkt till vila! Vi hade ont i hela kroppen i flera dagar efter! Detta kommer vi aldrig göra om. För övrigt fungerade allt som det ska.
"Trelleborg - Rostock"
Personalen måste ju skämmas! Båten är sliten och smutsig och maten under all kritik. Långa köer till buffén, kaffet slut, brödet stenhårt och utbudet på frukosten inte alls värt priset. Även till lunchbuffén var kön oändligt lång och tog lång tid. Maten helt okryddad, kantinmat som får sjukhusmat att framstå som gourmet. Avskyvärt! Folk ligger och sover i sofforna i matsalen så det är svårt att få plats att sitta och äta. Aldrig mer!!!
"Bättre kan ni"
En 6 timmar lång båtfärd som avslutade en fantastisk semester. Vi förväntade oss en båt med taxfree och möjligheter att handla mat, fika och dryck. Det fanns. Men.. Taxfreen - det kändes som ett skämt att komma in i den. Extremt klent utbud och smutsigt. Dock en mycket trevlig personal. Café/Restaurang - slabbig mat. Och med det alldeles för dyrt. Dåligt utbud och trött personal. Toaletterna - redan innan båten lade ut från Rostock var det ofräscht. det luktade så illa så man var tvungen att andas i armvecket. Hur det var efter några timmar på sjön går inte att beskriva. Hela båten var ofräsch och trött. Vi vill inte åka den igen. Kommer att undvika det för all framtid.
"Trevlig resa"
Det var en trevlig resa
"En bra och billig överfart"
Bra och hjälpsam personal. Berömvärd punktlighet. Hyfsad komfort i en lite sliten passagerarmiljö. Restaurangen var dock en rejäl besvikelse. Svårtuggat knastertorrt kött. Det enda positiva med restaurangen var den trevliga personalen och det goda kaffet.
"Bra restider med den tidiga nattfärjan"
Bra restider med den tidiga nattfärjan, med avgång 21:30, och en extra timme i hytten. Perfekt att lämna Rostock tidigt på morgonen.
"Perfekt"
Att resa med färjan var trevlig, bekväm och vi välja alltid denna möjleghet att resa till hem!
"Mkt vila o sömn"
Bra organiserat vid ombordkörning, ren och fin hytt god sömn
"Helt nöjd"
Vanligtvis tar vi nattfärjan när vi reser söderut. Den här gången tog vi morgonfärjan. Det var en trevlig och avkopplande upplevelse. God frukost, trevlig personal och gott om plats.
"Weekend"
Bra som nattfärja. Utvilad när man kommer över till Tyskland. Shopen skulle vara öppen längre under överfarten på dagen.
"Helt OK!; men glöm inget kvar!"
Bra hantering av biljettbetällning, ombordkörning och incheckning till sovrum 1052. Sovrummet låg överst på båten, utsökt läge, rent och snyggt. Rummen däruppe kan rekommenderas. Dock glömdes en Helly Hansentröja där och ännu har inte något svar om eventuellt återfynd kommit, trots att det lovas inom 48 timmar, vilket nu gått med råge.
"Väntetider före ombordkörning"
Tillkännage gärna tidigaste klockslag för ombordkörning, saa att man inte behöver sitta i bilen och vänta, i värsta fall i flera timmar.
"Hemresa från Rostock"
Vår senaste resa var mycket bra. Trevlig personal i restaurangen och shopen. Trots restiden på 6 timmar blev det aldrig långtråkigt. Skönt att förkorta bilresan och inte behöva köra genom Danmark hem. Upplevde båten som ren och fräsch. Vi satt på däck och solade när vi lämnade Rostock, åt sedan middag, handlade och kopplade av med en bok. Tittade på TV,nyheter och allsångsprogram som var trevligt när man varit utomlands. Det enda som jag kan klaga på var att de enarmade banditerna inte gick att spela på :)
"Rostock-Trelleborg"
Det har varit sent nästan för 1 timme. Det var omöjligt att sova eftersom båten tog farten för att bli i tid i Trelleborg, all som möjligt i vårat rum knarrar och efter halvtimme jag fåt huvudvärk. Även vid reception har varit tystare. Ingen personal fanns på plats för att lösa problemet. Tyvärr den resan var sämst.
"Nyckel till hytten"
Hej! Jag tycker att allt fungerade väldigt bra. Det vore en idé att ni personalen vid check-in (där man får biljetten i bilen) informerar att man faktiskt ska gå till receptionen i båten för att få nyckeln till sin kabin. Det fick vi ta reda på själva. Annars var allt toppen.
"Utmärkt"
var helt klart nöjd men min färja. Personalen var trevliga och hytten var bra. Tack för en bra service.
"Upplevelse"
Allting var vra. Hade trevligt.
"Upplevelse"
Det var bra. Nästa gång i bion, sätt på en till film efter den igen. Men bra. Dusan.
"Tack för en bra resa!"
Tack för denna resan till båda direct ferries och Stena Line. Brilliant.
"Rostock till Trelleborg Bra resa"
Hytten var i bra storlek och sängarna var ok, fast standarden badrummat var inte så bra. Överlag var det bra med bra mat och effektiv service och färjan va i tid på båda hållen.
"Stena Line från Sverige till Rostock, GM"
Att åka färjan var en av de stora nöjena på vår nordiska/tyska resa. Hytterna var bekväma och loungen var stor och inbjudande. På och avlastningen var simpel och snabb också. Priserna var extremt bra också. Det var som att vara på ett hotell. Och man får ju tänka att det är som ett hotell i med att man får övernatta på färjan.
"Rostock-Trelleborg Maj 9 2013"
Mer än bra service och bra pris.
"nöjd resenär"
helt ok, bra hytt.