Amorella
Traffikeras av Viking Line
Amorella
Traffikeras av Viking Line
Detta fartyg drivs längre inte av Viking Line.
Viking Lines Amorella kan bära upp till 2500 passagerare, 450 bilar och har cirka 1950 bäddar fördelade på ett urval av hytter. Amorella erbjuder aktiviteter för alla åldersgrupper. Ett stort urval av mat serveras ombord och taxfree fynd finns också.
Ombord hittar ni en rad olika hytter inklusive lyxiga sviter, insides och havsutsikt (utanför) på övre däck, nedre däck och ekonomi klass. Bortsett från ekonomi är nästan alla hytter utrustade med dusch, wc och larm.
Vänligen observera: Även om vi har gjort vårt bästa för att göra vår Amorella guide så nogrann som möjligt, faciliteter ombord, tjänster och underhållning kan variera beroende på datum och tid på året som du reser på, faciliteter kan ändras utan en tidigare upplysning och raderier kan trafikera med andra fartyg än de som var nämda vid bokningen utan tidigare upplysning.
out of 5
76% av alla kunder rekommenderade denna färja
"Tack! "
Är så himla nöjd med allt, tusen tack! Har aldrig åkt med Viking Lime förut o är väldigt glad för att jag fick en egen trygg hytt. Det fanns allt som jag behövde. Har ingen erfarenhet at personalen eller kvalitet på catering så det kan jag inte betygsätta. Vattnet i duschen var inte varmt alls, bara svalt, enda klagomålet😘
"Viking Line Amorella"
Allt Ok förutom möjligheterna att reservera fönsterbord i restaurangen. Vi hade beställt middag i förväg men fick då inte veta att man mot en mindre avgift också hade kunnat reservera en fönsterbord. Alltså, inget sådant tillgängligt för oss. Vi ville sedan reservera ett fönsterbord till frukosten nästa morgon. Fick besked att detta inte var möjligt. När vi kom till frukosten fick vi besked att alla fönsterbord var reserverade i förväg!! Urdåligt!!
"Finlandsresa"
Reste till Finland med Amorella och hem med Gabriella . Hytten var mycket fräschare på Gabriella men resten tyckte jag var bättre såsom utrymmen var bättre planerade på amorella.
"Se upp!"
Dålig info med följden katastrofhytt! Ockerpriser ombord!
"Om jag bokade och reste var resan en mästare och rolig"
Resan var rolig, bra service och sovrummen var bra och trevliga och all personal var respektfull och vi hoppas kunna boka resor med er i framtiden Tack för era tjänster och priserna är lagom.
"Min resa till Finland"
Resan var rolig, bra service och sovrummen var bra och trevliga och all personal var respektfull och vi hoppas kunna boka resor med er i framtiden Tack för era tjänster och priserna är lagom.
"Mycket missnöjd"
Mycket missnöjd med er!!!! Jag hade en retur resa igår och ville ändra den till 19:e Januari istället, det gick inte att göra ändringen för att det var mindre än 24 timmar kvar så jag mailade 2 gånger o berättade att det var brådskande men fick aldrig något svar. Aå jag blev tvungen att köpa om biljetten från Viking line. Viking line hjälpte mig direkt. Ni har inget telefonnummer som man kan ringa heller. Så dålig service ni har.!!! Tror ni att man kommer att boka med er igen ??? Jag vill ha tillbaks min returresa för att jag inte har kunnat använda den. Mitt telefonnummer är 0729-346677. Mitt mail: info@brodernasfood.se. Min bokningnummer: DFP142153085 Mvh Mustafa KANAL
"Corona virus"
Reste inte tili Finland PGA corona .
"Återbetalning"
Hej jag har it fått mina pengar tillbaka på 5 dagar de stog att de skulle ta 5 dagar men de har tat ungefär vid 6-7 dagar
"Bra res!"
En behaglig resa mellan Stockholm och Åbo. Hytten på däck 5 helt ok - trevligt med TV i hytten. Lugnt i korridoren så vi sov bra.
"Skyltning"
Det var svårt att hitta till färjan. Och när vi väl kommit fram visade det sig att vi ändå inte var på rätt plats men som tur var stod en vänligt kille och visade oss rätt till incheckningen som låg längre bort av någon anledning. Bättre skyltning önskas från oss som kommer från "landet" eller andra platser i Sverige.
"Bra organiserat"
Smidigt sätt att färdas på med fordon i norden.
"Bättre information vid bokning, tack!!"
Directferries var väldigt otydligt med sin information gällande sovhytt!! Visade sig att rederiet hade full bokat alla hyttar utan att informera vid bokning! Natten blir lång för dem utan hytt och var har vikingline tänkt folk skall vara på natten när dom tar emot bokningar utan hytt? Försökte ändra min bokning efter betalning men gick ej välja till hytt, inget meddelande om fullbokad fick jag och tänkte väll att alla har väl en standard hytt.
"Boka INTE med Direct ferries"
Direct Ferries vilket jävla skämt... Dom lovade att ringa... men nej.. Tog 1,5 timme i telefon kö, sen pratade den som svarade bara engelska... men lovade att en svensk kollega skulle ringa upp..vilket aldrig hände.. jag mejlade även dom utan att få svar...
"Amorella"
Resan gick bra , allt var till belåtenhet
"Fin båt och överfart men dålig sömn"
Tyvärr sov jag dåligt trots finare hytt i fören på deck 9. Det var betydligt mer motorbuller och vibrationer än jag väntat mig. Sängarna borde kunna stå på fjädrar så detta minskas.
"Trevlig resa med Vikingline"
Sköndubbelsäng, rent i hytten.
"Varför går det inte och boka av returresan?"
Varför går det inte att boka av returresan när förutsättningarna ändras på det jobb man är på?
"Båtresa"
Gammal sliten båt
"Hemresa från Finland via Marienhamn. "
Snabb inkörning på färjan och bra hissar.
"Julresa"
Bra
"Familjeresa"
Trasiga lakan i kojen. Stegen nådde inte ned till golvet från överslafen. Kunde dessutom inte fixeras. Livsfarligt! Den gled iväg när msn klätttade upp eller ned.
"viking"
bäst
"amorella"
Färjan var helt okej men daet saknades tv på hytten och barnen blev mycket trötta under resan.
"Smidigt"
Smidigt, snabbt och enkelt. Inga som helst strul. Gott omdöme, rock on!
"Bookingnumret var ikke korrekt!"
Alt i alt godt tilfreds. Ved afrejsen fra Stockholm passede bookingnummeret ikke, med den søde dame ved indtjekingen kunne, ved brug af navnet, finde vores reservering. Ved hjemrejsen glædede det os at blive tildelt en bedre kahyt end lovet.
"Bekvämlighet"
Möjligheterna att sitta bekvämt var lika illa skött på bägge färjorna. Den första färjan hade ett alldeles för litet rum med stolar, som trots allt inte i längden var sköna att sitta i. Resan tar över fem timmar och hårda kafé-stolar smakar trä med tiden!
"Prisvärt"
Bra resa till bra pris.
"Viking Amorella OK"
Bra start på konferensresa till Åbo
"Viking Grace"
Resan var trevlig. Hytten var bra. Bra underhållning både för vuxna och barn. Det enda negativa var när man åkte ut från färjan. Onödigt krångligt, vi hamnade på fel fil och åkte fel.
"Viking Grace ,inte som vi förväntade oss."
Till att börja med så åkte vi med Viking Grace för att vi var nyfikna på den nya båten. Vi valde att inte besöka de delar som förmodligen var de exluciva. Vi utgick från Stockholm på morgonen,vi ville bara ha en enkel frukost. Vi kände inte för bufen så tidigt,vi satt npå plan 8 ,där fanns en trevlig resturang som vi tyckte skulle passa oss,att få sitta vid fönstren och se Stocholms vackra skärgård,men Nej där fick vi inta sitta och äta det som resturangen erbjöd(3 meter från resturangens egna bord)SOVJET tänkte vi,det blev ingen frukost för 160 kr ,istället köpte vi kaffe och rågkusar i kaffeterian. Frukostresturangen var och förblev tom på gäster hela resan hur mycket dom än ropade ut FY SKÄMS. Hemresan däremot vill vi lovprisa på Amorella. Vi använde oss av samma fasiliteter MYCKET BÄTTRE. Synd om Viking Grace skapar ett så dåligt ryckte. Min syster som är rese ledare är av samma åsikt. Jag som skriver heter Thomas Winquist
"Glatt överraskad"
Elva timmars dagsresa genom en av världens vackraste och största skärgårdar Stockholm-Åland-Åbo med Viking Lines båtar. Vid jämförelse med konkurrenten som vi reste med tre veckor tidigare var Vikings Line minst ett par klasser bättre inte minst när det gällde de öppna och trivsamma promenad och soldäcken där rökarna hade ett mer begränsat och avkskilt utrymme på Viking Lines båtar. Men det gäller också bemötande, service, välstädade utrymmen etc. Vi hade med erfarenheter från flera år tillbaka uppfattningen att det var precis tvärtom. Det blir flera resor med Viking Line för trevliga weekends i Finland.
"Turku -> Stockholm"
Vi betalade 29 euro för att åka. Färjan var ren och personalen var hjälpsamma. Hade glömt att ta med min bekräftelse men de kunde hitta mig under namn osv. Skönt att koppla av i solen!