Gabriella
Traffikeras av Viking Line
Gabriella
Traffikeras av Viking Line
Trafikeras av Viking Line på Stockholm Helsingfors & Helsingfors Mariehamn rutten
Viking Lines M / S Gabriella kan bära upp till 2500 passagerare och har cirka 2500 bäddar fördelade bland ett urval av insides och utsides hytter. Gabriella erbjuder aktiviteter för alla åldersgrupper. Ett stort urval av mat serveras ombord och taxfree fynd finns också.
Alla hytter på Gabriella är ensuite.
Vänligen observera: Även om vi har gjort vårt bästa för att göra vår Gabriella guide så nogrann som möjligt, faciliteter ombord, tjänster och underhållning kan variera beroende på datum och tid på året som du reser på, faciliteter kan ändras utan en tidigare upplysning och raderier kan trafikera med andra fartyg än de som var nämda vid bokningen utan tidigare upplysning.
out of 5
92% av alla kunder rekommenderade denna färja
"Tack! "
Är så himla nöjd med allt, tusen tack! Har aldrig åkt med Viking Lime förut o är väldigt glad för att jag fick en egen trygg hytt. Det fanns allt som jag behövde. Har ingen erfarenhet at personalen eller kvalitet på catering så det kan jag inte betygsätta. Vattnet i duschen var inte varmt alls, bara svalt, enda klagomålet😘
"Finlandsresa"
Reste till Finland med Amorella och hem med Gabriella . Hytten var mycket fräschare på Gabriella men resten tyckte jag var bättre såsom utrymmen var bättre planerade på amorella.
"Feedback"
Trip was good with some comments: - Cabin was clean and nice. Bed linen was clean and towels. - Long unnecessary wait outside the ferry to drive in even though there were only a few cars. - 1 hr before the ferry arrives in port at Åbo, a person came to the cabin, knock quickly, unlock our cabin door and call in. NOT OK. We should be able to plan our waking time for the ferry before it arrives in the port. - While we were at breakfast, someone has been in our cabin and took out the dirty laundry while our things were lying around. NOT OK. They could have waited for us to take our things first or at least inform us that they will come in. We have never experienced such an invasion of privacy. - Personnel at the information desk could be a bit more friendly/welcoming and informative as they did not even know the price for the buffet breakfast and did not even care to find out. - Personnel in the restaurant could be a bit more service minded. One should feel very welcome when travelling with the ship. thank you. -
"Delay due to problems during check-in"
The check-in procedure did not work unfortunately. The self-check in was out of order and this led to very long queues. The information from the staff was not that good during the check-in.
"toppen bra"
Toppen hytter havs utsikt Fri minibar Toppen pris på resan med hytt tur och retur
"Bra för folk men kan bli bättre för hund. "
Resan var trevlig och vilsam med god mat och sköna sängar. Hundarnas rastlåda kunde klart förbättras. Hundar är vana att göra sina behov på gräs och buskar (hanhundar), inte grus. En större låda med gräs och buske skulle vara toppen. Den kan gärna vara dränerad i botten så den tål vatten utan att ruttna. Gräs finns att rulla ut så det kan oxå bytas ut. Med vänlig hälsning, Eric och Elisabeth
"Boka INTE med Direct ferries"
Direct Ferries vilket jävla skämt... Dom lovade att ringa... men nej.. Tog 1,5 timme i telefon kö, sen pratade den som svarade bara engelska... men lovade att en svensk kollega skulle ringa upp..vilket aldrig hände.. jag mejlade även dom utan att få svar...
"Informationsidsk utan servicekänsla. Obehagligt mästrande ton."
Fyra herrar hade bokat en utsides hytt (Seaside Standard A4) men inhystes i en insides B4 vid bordningan. Kontakt togs med "Elisabeth" i informationsidsken. Hon framhärdade i att vi var bokade i B4 och avkrävde oss skriftlig dokumentation. Denna fanns i bilen. Bildäck låst. Vakt som skulle hjälpa oss dit för att hämta papprena utlovades 18.00. När vi vid denna tidpunkt infann oss hade vakten skjutits 20 minuter fram i tiden. "Eliabeth" tog sig då före att i mästrande läsa upp våra ändrade bokningar (huvudsakligen orskade av Viking Line). Det blev som E. bestämde. Tråkig hållning.
"Familjeresa"
Trasiga lakan i kojen. Stegen nådde inte ned till golvet från överslafen. Kunde dessutom inte fixeras. Livsfarligt! Den gled iväg när msn klätttade upp eller ned.
"Mycket kvalitet för pengerna"
+ Oerhört bra måltid i Restaurant Grillen - Fantastisk Pianist i Winebar!! Bättre än Diana Krall!! - Otroligt bra Jazzorkester (som att lyssna på Count Basie live), väldig bra lugar, med fri prosecco och softdrinks, TV, bra säng och komfortabel dusj! Bra inriktning och atmosfär på hela båten. - Dåligsta interval i Europa mellan senaste check-in-tid för biler och körning om bord, nästan 90 minuter! Oacceptabelt!
"På väg till Savonlinna"
Vi hade en fantastisk överfart från Stockholm, lugnt vatten, vacker solnedgång och jättegod mat i a la carte restaurangen. En lugn och tyst natt gav god sömn och frukosten i stora matsalen var riklig, men en aning stökig. På hemresan 2 dagar senare var det svårt att få något att äta: inga reservationer togs emot i restaurangen och långa och långsamma köer till övriga matställen gjorde oss besvikna. Färjan kändes överfull av resenärer, personalen var oengagerad och synbart trötta på gästerna och det var allmänt stökigt i korridorerna innan folk kommit på plats i hytterna och blivit utspisade. Trots det var vi nöjda med resan och anser att vi fick valuta för pengarna.
"Färja utan dans"
Jag blev lite besviken på att de inte dans den finska musiken med till hörande rörelse typ tango,humpa o annat värt att kalla dans. Annars gick allt bra och bara att vänta på att tiden skulle gå fort så man fick tälta vis Lautasaari.