Pride of Burgundy
Traffikeras av P&O Ferries
Pride of Burgundy
Traffikeras av P&O Ferries
Detta fartyg drivs längre inte av P&O Ferries.
Den minsta färjan av P & O Ferries Dover Calais flottan, du kommer att tillbringa precis tillräckligt med tid på Pride av Burgund for att koppla av, beställa mat, en drink i baren, göra en shopping eller låta barnen springa runt .
Det finns inga passagerarhytter ombord men sittplatser finns i Club class lounge. Boka i forvag och njut av resan.
Det finns olika alternativ av barer och restauranger ombord som passar alla smaker och plånböcker samt ett kafé.
Det finns fynd att göra ombord bland shoppingområdena med besparingar på upp till 50% rabatt med brittiska high street priser. Ni hittar också ett stort utbud av böcker inklusive den övre 20, tidskrifter, tidningar, barn' aktiviteter och leksaker.
Även ombord på Pride of Bourgogne kan du också dra nytta av de växlingskontor som erbjuder utländsk valuta. Det finns också en bankomat.
Ombord är det barnvänligt med en dedikerad lekplats och ett videospel område.
Om du informerar personalen kommer de att möta och hjälpa kunder med rullstolar på bildäck. All shopping, restauranger och sittplatser är rullstolsanpassade.
Vänligen observera: Även om vi har gjort vårt bästa för att göra vår Pride of Burgundy guide så nogrann som möjligt, faciliteter ombord, tjänster och underhållning kan variera beroende på datum och tid på året som du reser på, faciliteter kan ändras utan en tidigare upplysning och raderier kan trafikera med andra fartyg än de som var nämda vid bokningen utan tidigare upplysning.
out of 5
10% av alla kunder rekommenderade denna färja
"Skulle gärna återvända."
Smidig incheckning. Bra utrymmen. Hyfsad butik.
"Kunde varit bättre"
Den var behaglig men stördes otroligt mycket av i det närmaste 100 talet ungdomar som var mycket högljudda och sprang omkring. Trots att det ropades ut i högtalarna att de skulle lugna sig så blev det inte bättre
"Dover till Calais"
Snabb incheckning, trevlig personal. Fin båt, ren, fin och bra utbud för den 1,5 Tim långa färden över kanalen. Kostade ca 2 000 kr för en drygt 7 m lång husbil och 2 personer.
"Bra rederi."
Mycket fräsch båt på ena hållet Princes of Kent. sämre på andra hållet.
"Fantastiskt bra!!"
Allt gick som "smort" Incheckning, på-och avfart. Hjälpsamma anställda på fartyget och i hamnarna. Bra utrymmen ombord för alla och mest positivt överraskade maten i cafeterian.
"Kommentarer"
Var väldigt glad över min resa. Resan var perfekt, vädret var bra och kommer att åka med P&O igen.
"Kanalens färjor"
Åkte på Spirit of Burgundy och den var gamal och ful men men returen med en annan färja var underbar med god mat.
"Myerrylink"
Perfekt, många tack!
"Extremt hjälpsam personal"
Jag skulle normalt inte skriva en recension för en rutin färjan till Frankrike , som alltid tjänar en rätt bra funktion som beskrivs och förväntat , men denna resa var något annorlunda . Vi hade bokat sista minuten och hade använt våra kreditkort oftare än vanligt vilket resulterade i vår bank undanhålla betalningar föregående dag . Min man , den primära korthållaren , hade till synes löst problemet och allt verkade bra när vi tankade i Dover , med samma kort. Men när jag gjorde en ganska blygsam köp och lösas in min £ 10 rabatt kupong i butiken utbetalningen stoppades av banken . I stället för att föreslå jag betala med kontanter eller annat kort manageress genast erbjöd sig att lösa problemet . Detta innebar att hitta chefen ombord banken , som tog oss till ett litet kontor , där vi kunde svara på säkerhetsfrågor i relativ avskildhet , medan han ringde om tillstånd som senare avslogs . I stället för att lämna oss för att lösa problemet själva föreslog han att vi använder satellittelefon att ringa vår bank . Så småningom , efter många minuter kunde vi tala medvår bank , men klipptes bort innan han kunde aktivera kortet . Avgick för att lösa problemet på torra land vi tackade de inblandade för deras hjälp och lämnade butiken . Kort därefter min man kallades till informationsdisken via fartygets tannoy som vår bank hade kallat tillbaka och vi bjöds in att prova att ringa igen . Under tiden hade jag avslutat köp med kontanter så det fanns ingen vinst för butiken . Denna gång min make hölls i en lång telefon kö ännu assistenten från informationsdiskenvar oändligt tålmodig till och med uppmuntrade oss att vänta lite längre och tack och lov var vi till slut lyckas . Den hjälp de tre anställda , utöver deras call of duty , var exceptionell och räddade oss bådestora olägenheter och kostnader på vår ankomst i Frankrike .
"Smidig resa"
Mycket full båt till Dover, men detta påverkade inte effektiviteten med lastning eller den trevliga personalen ombord. Bäst att köpa kaffe på avfärd eftersom tjänsten är en lite långsam. Fanns intressanta erbjudanden i taxfree och tillräckligt med sittplatser runt båten för alla. Mycket färre personer som återvände till Frankrike, men samma enkla process för ombordstigning, parkering och resa. Naturligtvis skulle vi resa med P & O igen eftersom de erbjuder det bästa priset och tillförlitlig service. Professionell och organiserad.
"Fantastisk service"
Har inte åkt fräja på flera år. Bokade club lounge och det var väl värt de extra pengarna. Det var extra tilltug osv. Det var underbart. Personalen var trevliga och hjälpsamma och kolla absolut använda mig av direct ferries igen!!!
"Calais."
Personalen i Dover var mycket hjälpsamma, bussen tar oss genom tullen osv gjorde allting enkelt. Vi kunde inte gå upp och ner för trapporna väldigt lätt att försöka hitta någonstans att vila. På Calais sidan skulle det vara härligt att ha lite mer skyltning, det var så mycket på Dover sida som vi förväntade Calais för att vara så lätt att navigera och det var inte. En skylt notera hur långt det är in till Calais Ville station skulle vara till stor hjälp - Jag kan tänka mig massor av mul passagerare går på det sättet. För oss på en söndag, den första gången i Frankrike i årtionden, var lite förbryllande .
"Avslappnande resa"
Jag och min familj åkte Calais till Dover och det var effektivt och servicen var utmäkrt. Rekommenderar denna resan.
"Skolunga"
Några olagliga invandrare försenade vår färja. Färjan var också full med skolungar. Väldigt jobbigt. Men på och avlastningen gick snabbt ändå.
"Bra erfarenhet"
hade det bra på vår färja till Frankrike. Det fanns gott om utrymme. Priserna var otroligt bra.
"Väldigt bra"
Väldigt trevlig korsning. Har ingat att klaga på. Trevlig resa.
"P&O"
Färjan var effektiv och trevlig personal. Enkel och simpel.
"Bra gjort"
Väldigt trevlig personal och väl organiserat.
"Mitt äventyr"
Kunde inte förstå hur enkelt allting var att åka med bil på färjan till Frankrike. Det gick då smidigt. Personalen var så trevliga. Andra resenärer upplevde också att allting gick så smidigt till. Rekommenderar denna resa till alla. Om du är på en budget skulle jag rekommendera er att ta med egen mat man annars borde ni prova maten. Den var god. Jag kommer att åka igen.
"Bra dag"
Vädret var snäll mot oss och färjeresan, P & O var väl organiserade. Shoppingen ombord var bra också. Vi hade en härlig dag som innehöll ett långt besök i Dover slott och brons båtmuseum.
"Utmärkt!!!"
Man kan bara rekommendera denna färjan. Vi anlände tidigt så vi kunde ta en tidigare färja och vi fick en kupong också. Personalen var trevliga, bra mat och simpel resa.
"Snabbt och enkelt"
Jag brukar åka från UK till Europa för affärsresa med bil. Använder mig av directferries. Alltid bra erbjudanden. Har aldrig haft ett klagomål. Rekommenderar att ni bokar vi directferries.
"P&O"
Väldigt imopnerad av färjan. Bra service ombord också. Kommaer att åka igen. Inte så bra kvalitet på maten dock. Vanlig mackor. Men ändå bra.
"Bra gjort!!"
Båten var ren, städad och i tid. Personalen var trevliga. Tålmådiga med ens franska!
"Kannalen "
Jag och min man åkte från Dover till Calais två gånger detta året och vi har provar olika rederier men nu kommer vi åka med P&O för de är bäst. Det är en modern färja ocj de har många seglingar. Vi kom dit tidigare än beräknat och vi kunde då åka med en tidigare färja. Om vi hade varit sena hade det säkert varit ok att ta en senare.
"Dover Calais. "
Åkte med P&O ferries på Dover Calais rutten i juni för en weekend. Personalen var trevliga och hjälpsamma. Maten var bra och färjan var ren. Snabb segling. Kommer att åka igen. Kan säkert säga att P&O är den bästa!
"Dover Calais och retur"
Utmärkt service pcj bokning via Direct Ferries. Elektronika biljetter. Problem fritt. Kommer använda mif av DF igen och åka med P&O. Ekonomiskt och hög kvalitet.
"Calais resa"
Trevlig båt. Bekväm och avslappnande. Jag och min fru reste med vår husbil för 52 pund. Bra affär.
"Kannal"
Väldigt enkelt att boka online. Snabbt. Allting var korrekt. Problem fritt. Färjan i sig var bra och maten var god. Kommer åka igen.
"Dover-Calais-Dover"
Jag kan inte kommentera på cateringen för jag hade med mig eget snacks. Personal kan jag inte heller kommentera på för jag träffade inte dom direkt. Men antar att det var bra för det var allting annat. Jag gillar priset hos P&O brukar åka med dom. Men priserna mellan alla rederier är liknanade men tycker bäst om att åka med P&O.
"Perfekt"
Allting var rent, trevlig personal, bra!
"Dover till Calais"
Vi kom till hamnen ca 45 minuter före seglingstiden och en gång genom tullen var vi riktat till ett körfält för att köa. Vi köade i cirka 15 minuter, sedan åkte vi ombord och parkerade och på däck inom 15 minuter. Fartyget seglade i tid. Snabb, effektiv service allt. P & O-port personalen var artiga och instruktionerna var tydliga. Maten ombord var dyr och samtidigt ingen stor potion, men det var det tillräckligt.
"Dover Calais Maj 2013"
Enkelt att hittam vänlig personal, kunde gå på en tidigare färja. Mycket utrymme och bekväm. Smidig resa.
"Kvaliteten av servicen "
Under de senaste 6/7 år vi har försökt varje rederi i kanalen från Frankrike till Storbritannien. Utan tvekan den bästa tjänsten har tillhandahållits av Direct Ferries med P & O Ferries. Boknings resor har alltid varit lätt och vi får ofta bra erbjudanden eftersom Directferries.co.uk strävar efter att behålla sina kunder så när så är möjligt. Vi har alltid fått bra service i hamnarna och på färjan och precis som alla andra vi försöka få kvalitet till ett rimligt pris. Våra bästa erbjudanden är via Directferries.co.uk och bokning med P & O för lst klass service i hamnen och ombord.
"Hjälpsam boknings service"