Hur kan vi hjälpa till?

Vi strävar alltid efter att göra färjebokningsupplevelsen så snabb och enkel som möjligt. Vi förstår dock att du ibland kan ha frågor eller behöva hjälp med din bokning. För att spara dig tid har vi besvarat de vanligaste frågorna på vår sida med Vanliga frågor. Vi föreslår att du tar en titt på våra Vanliga frågor innan du ringer eller mejlar oss. Det är det snabbaste och enklaste sättet att få svar.

Ditt bekräftelsemejl är också en bra informationskälla. Det innehåller allt du behöver veta om din resa, inklusive hamnadresser och incheckningstider. Om du inte har fått ditt bekräftelsemejl kan du begära ett nytt efter att ha loggat in på ditt Konto.

Om du inte hittar svar på din fråga i bekräftelsemejlet eller på sidan med Vanliga frågor får du gärna mejla oss eller kontakta oss via formuläret nedan eller ringa något av lokalnumren nedan. Tänk på att våra representanter kan vara mycket upptagna under sommarmånaderna, vilket kan innebära längre väntetider och förseningar i våra svar via mejl. Vi gör alltid vårt bästa för att göra dessa väntetider så korta som möjligt.

Behöver du ändra eller annullera din bokning?

Behöver du göra en ändring eller avbokning? Oroa dig inte, förutom vårt hjälpsamma team som alltid finns till hands kan du nu göra detta online via Mitt Konto. Genom att använda Mitt Konto kan du nu enkelt göra alla ändringar du behöver, till en mycket billigare kostnad än via telefon eller mejl. Det går även mycket snabbare att använda Mitt Konto, särskilt under sommarmånaderna då trycket ökar på våra telefonlinjer och i våra inkorgar, vilket innebär att det kan ta längre tid att betjäna dig och reda ut allt, än om du använder Mitt Konto.

Observera att om du vill avboka din bokning måste du använda Mitt Konto eller ringa till oss. På grund av dataskyddslagar kan vi inte behandla avbokningar via mejl.

Har du köpt vårt Skydd för gratis avbokning? Om du vill göra ändringar i din biljett, eller avboka den, är detta helt gratis såvida det sker 48 timmar innan ditt avseglingsdatum.

Fortsätt läsa för att ta reda på mer om våra avgifter för att ändra biljetter via Mitt Konto eller via telefon eller mejl.

Ändrings- och avbokningsavgifter

Via Mitt Konto

  • För allmänna ändringar tillämpas en kostnad på endast 10 £/10 €
  • Om du avbokar din biljett via Mitt Konto tillämpas en avgift på endast 10 £/10 €

Via telefon eller mejl

  • Om din biljett kostar mindre än 100 £/€100 är ändringsavgiften 20 £/20 €
  • Om din biljett kostar mer än 100 £/100 € är ändringsavgiften 35 £/35 €
  • Avbokningar via telefon kostar 30 £/35 €
  • Om din biljett kostar mindre än 30 £/35 € går det inte att avboka din biljett via telefon
  • På grund av dataskyddslagar kan vi inte behandla avbokningar via mejl.

Vanliga Frågor

  • Sverige (Svenska)

    Kontakt






    *Krävs

    Om du behöver prata med oss, vänligen ring numret nedan. Observera att våra linjer blir mycket upptagna under sommarmånaderna.


    • Ringa från Sverige: Ringa från utlandet:
    • Ring:
    • Mejla oss:
    • Öppettider:
    • Stängt:

  • Vår adress

    Direct Ferries Ltd, 12th Floor Portland House, Bressenden Place, London, SW1E 5RS, United Kingdom
Please be advised our customer services team will be available until 15:00 GMT on the 6th December. If you require any assistance, please send us an email to customer.services@directferries.com, and we will reply to you within 24 hours
© Direct Ferries.se