COVID-19-information Click here to visit our dedicated page for further information on the COVID-19 situation, including vouchers, cancellations, refunds and sailing changes.

Vanliga Frågor

Vår 'Frågor och svar'-databas innehåller frågor och svar på de vanligaste frågorna om att boka och resa med färja. Klicka på länkarna nedan för mer information. Om du inte hittar svar på din fråga vänligen Kontakta oss

Kan jag göra ändringar av min färjebokning?

  • Kan jag ändra bokningen?

    Detta beror på vilken typ av biljett du har bokat, men i de flesta fall kommer du att kunna ändra bokningen. Du kan kolla ditt bekräftelsemejl eller logga in på Mitt konto för att se om du kan ändra din bokning. Observera att en avgift kommer att tas ut för ändringar i vissa fall såvida du inte har köpt vårt Avbokningsskydd.

  • Kan jag avboka resan och få pengarna tillbaka?

    Detta beror på biljetten du har bokar, du kan kontrollera ditt bekräftelsemejl för information om huruvida din biljett kan återbetalas eller inte. Tänk på att om din biljett kan återbetalas och du inte har köpt Avbokningsskydd, kommer du att debiteras en avbokningsavgift.

  • Hur gör jag enklast en ändring av min färjebokning?

    Det enklaste och billigaste sättet att ändra bokningen är att logga in på Mitt konto och göra ändringen där. Hos vissa färjebolag kommer vi att kunna bekräfta ändringen direkt, men om så inte är fallet gör vi vårt bästa för att bekräfta den inom 48 timmar.

  • Hur avbokar jag enklast min bokning?

    Det enklaste och billigaste sättet att avboka bokningen och begära återbetalning är att logga in på Mitt konto och göra avbokningen där. Hos vissa färjebolag kommer vi att kunna bekräfta avbokningen och återbetala direkt, men om så inte är fallet gör vi vårt bästa för att bekräfta den inom 48 timmar. På grund av dataskyddslagar kan vi inte behandla avbokningar via e-post.

  • Tar ni ut en avgift för avbokningar av färjebokningar?

    Om du inte har köpt ett Avbokningsskydd, kommer du att debiteras en avbokningsavgift. Att avboka genom My Account är både billigare och snabbare, så vi rekommenderar att du gör avbokningen där. Om du avbokar genom My Account, kommer du att debiteras en avbokningsavgift på 10 £/10 €. Du kan även avboka genom vår kundtjänst via e-post eller telefon, men då blir avbokningsavgiften högre. När du avbokar via telefon eller e-post är avbokningsavgiften 30 £/35 €.

  • Tar ni betalt för ändringar av färjebokningen?

    När du ombokar, debiteras du eventuell prisskillnad och en ombokningsavgift. Att boka om genom ditt konto (My Account) är både billigare och snabbare, så vi rekommenderar att du gör dina ändringar där. Om du gör en ombokning genom My Account, är ombokningsavgiften endast 10 £/10 €. Du kan även göra ombokningar genom vår kundtjänst via e-post eller telefon, men då blir ombokningsavgiften högre. När du gör ombokningar via telefon eller e-post, är ombokningsavgiften 20 £/20 €, om din ursprungliga bokning kostade mindre än 100 £/100 € och 35 £/35 €, om din ursprungliga bokning kostade mer än 100 £/100 €.

  • Var hittar jag mitt bokningsreferensnummer?

    Du hittar ditt bokningsreferensnummer högst upp i ditt bekräftelsemail.

  • Kan jag lägga till en returfärjetur till min ursprungliga bokning?

    Tyvärr kan vi inte lägga till en returresa till en enkelresa när den redan har bekräftats. Du måste antingen boka en ny enkelresa för din returresa eller avboka din ursprungliga bokning och göra en ny bokning.